09 Haziran 2008

Bir OKS Annesinden...

-Anne, bu harika bir duygu.
-Neymiş o harika olan oğlum?
-Kimse artık bana çalış demiyor...
...
Ne olduysa oldu, bitti artık bu eziyet. Yaşları henüz hayatın gerçeğini anlamaya hiç de müsait olmayan yavrulara çektirilesi bir cefa mıydı bu? Uzayan boylarına rağmen yavrularını daha minicik kuzucuk gören anne babaya reva mıydı bu? Değildi ama, oldu bir kere... Ümit ve dua ederim ki böylesi düzensiz, 'bu olmadı başkasını deneyelim' tarzında denemelere kurban gitmesin bir daha yavrularımız. Amin!
Netlerimizi merak etmedik mi? Ebeveyn olarak evet, çocuk olarak hayır. O kadar bezmiştik ki, 11 Temmuza kadar bu derdi unutalım dedik. O günden aklımızda kalan; soruların kolay oluşu; damağımızda kalansa sınavdan eve dönen yavruya sunulan sofranın lezzeti. Hepimize geçmiş olsun... İyi bir tatili hakettik doğrusu...
Menümüz: Yalancı döner ve sebze tabağı
Tarifimiz: Yarım kilo kuşbaşı kuzu etini baharatlayıp (tuz eklemiyoruz) buzluğa kaldırıyoruz, kullanacağımız gün çıkarıp hafif buzunu çözüyoruz ve ince dilimler halinde kesiyoruz. Tencerede kapağı kapalı olarak suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz, suyunu çekince yarım su bardağı kadar su ekliyoruz, bu işlemi 3 kez tekrarlıyoruz. En sonunda suyunu çekince biraz zeytinyağı ve tuzunu ilave ediyoruz.
Ayrı bir tavada bazlamaları tereyağı ile hafif kızartıyoruz. Yine tereyağı ve salçadan mamül bir sos hazırlıyoruz.
Bazlamaları dilimleyip tabağa yerleştiriyoruz, etlerimizi üzerine diziyoruz, sosumuzu da döktük mü, 2 saat artı 8 ay boyunca kafa yormuş bir OKS yavrusuna servise hazır oluyor. Yanına közlenmiş domates, biber, soğan, marul, vs vs... ve soğuk bir içecek de hazır edip, sevgi dolu bakışlar eşliğinde delikanlı yavrunun açlığını dindirmesini izliyoruz. Keyifli seyirler...
ÖSS, SBS ve bilumum S annelerine de tavsiye ederim. Başarılar, hayat boyu...

32 Yorum:

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Umarım en iyi sonuçla karşılaşırsınız. Geçmiş olsun ailecek..

Bir Anne dedi ki...

Tesekkur ederiz Recep Hilmi, ailecek...

zehra dedi ki...

gecmiş olsun umarım sonuc cok ıyı gelır :)
.............
yasasın pazartesi cumanın gelmesıne 5 gun kaldı :)
mutlu guzel bır hafta dılıyorum

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Zehracim, ben de oyle umarim:)
Iyi haftalar canim, nesen hic mi hic eksik olmasin...

zerrin - misss dedi ki...

:) dün yeğenim girdi oks sınavına ben bile çok heycanlandım annelerin durumunu düşünemiyorum..

umarım iyi sonuç alır çocuklar ..

sıcacık sevgiler.
http://www.misssgibi.com

antepası dedi ki...

Eline sağlık.Ben bunu dondurulmuş hazır dönerle yapıyorum.Enfes oluyordu.Birde böyle denemek lazım.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Allah çalışan herkesin yardımcısı olsun... Sınava girmesi kolay da öenmli olan sınavı başarmak... Seninde oğulcanının emeklerinin
karşılığını alması dileğiyle...

Sıcacık sevgiler...

Cocukla Cocuk dedi ki...

Oh oh geçmiş olsun, sonuçta iyi olur inşallah. yazık ya çok üzülüyorum ben çocuklara bizimkiler büyüyene kadar bitse bu denemeler.

Melek* dedi ki...

inş. iyi sonuç. alırsınız bende bir anne olarak nasıl davranıcağımı bilmiyorum çocuğuma daha çok var gerçe öğrenirim inş. oğlum çalış çalış diye başının etini yerim gibi geliyor:):) dönerin çok güzel gözüküyor çocuklar bu tür gıdaları sever ellerine sağlık

LeYYa dedi ki...

gazanız mübarek olsun.sonuç itibariyle de yüzünüzü güldürsün diyorum.döner ve sebze tabağı da iştah kabartıcı görünüyor.elinize sağlık..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Kimbilir ne rahatlamıştır oğluşun, en başarılı en mutlu olacağı okula girmesini dieyeyim ben şimdiden :)) Sınav sonrası lezzeti de enfes görünüyor. Ellerine sağlık, Sevgiler...

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Ablacım merhaba...

Sınav sonrası hazırlanan tabaklar çok hoş görünüyor. Ellerine sağlık. Rabbim herkesin evladının hakkında hayırlısını nasip eylesin...

Dünya ve ahiret hayatlarının saadet içinde geçmesini diliyorum yavruların ve dahi tüm anne-babalarının...

LeYYa dedi ki...

ay (sana ay! diyebilirim değil mi)))yok yeaaa.yok yokkk!!bulamadım bi çare henüz.bu hafta sonu ilaçlamadan bi çözüm alırsam bildiririm.çamaşır suyu bir süreliğine de olsa onları yavaşlattığı için her sabah namazından sonra mutfağın muhtelif yerlerine döküyorum.ama etkisi geçince yine başlıyorlar faaliyete.çamaşır suyu içinde yüzecez yakında))selametle kal arkadaşım..

HÜLYA dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım

Ayşe dedi ki...

ohh cok sukur bitti oks annelerinin de yavrularinda sIkIntili aylari...gecmis olsun canim, insallah sonuclarinizda beklediginiz gibi gelir...

donerin yapilisi cok ilginc geldi, ozellikle etin baharatlanarak dondurulma islemi, kolay kesmek icin sanirim degil mi?
etin pisme suresinin uzunlugu haric pratik de bir yemege benziyor..ellerine saglik ;)

Esma dedi ki...

Cok cok gecmis olsun N. ablacim,insallah hayirlisi olsun. blogunun yeni hali de hayirli olsun, bende degismek istiyorum aslinda ama oturup da bi arastiramadim nasil yapilir diye. sevgiler

Tatlı Mutfağım dedi ki...

hayırlı cumalar ablacım.

LAVANTİN dedi ki...

Ya ne zor bu sınav mevzuları. Hayatta en korktuğum şeydir sınavlar, hep başarılı olsam da.:)
İnşallah umduğunuzdan daha iyi bir sonuç alırsınız, siz ve hakkında hayırlı olacak tüm öğrenciler.
O sıkıntıdan sonra bu yemekler sizi bayaüı bir rahatlatmış olmalı.
Ellerine sağlık.
hayırlı cumalar...

muko dedi ki...

inş iyi bir sonuçla noktalrsınız oks sınavını,sizde bizde tüm emek vermiş çocuklarda..

baştaki diyalog çok güzel ,enesde artık istediğim kadar bilgisayarda oturabilecem diye seviniyor yavrum benim..

sevgilerlee......

zehra dedi ki...

mutlu guzel saglık dolu bır hafta sonu dılıyorum
kendınıze ıyı bakın efendım :))))

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Umarım en iyi sonuçla karşılarsınız sınavı,Rabbim hakkınızda hayırlısını versin.


Sebze tabağı da döner de harika görünüyor,ellerine sağlık.



Güzel bir hafta sonu diliyorum...hayırlı cumalar....


sevgiler..

şengül dedi ki...

nurgülcüm hayırlısı olur inşallah gerçekten çocukların üzerindden çok büyük bir yük kalkmış oldu bol bol dinlensin oğlun hayırlısıyla canım yalancı dönerde çok güzel gözüküyor ellerine sağlık canım

karakazan dedi ki...

Nurgülcügüm,Allah gönlünüze göre versin canim.Insallah sevincli haberler alirsiniz sonuclardan.Keske bende sinava girseydim bana da hazirlaymiydin böyle güzel bir tabak:):):)
Ellerine saglik canim.

Selam ve dua ile...

Bir Anne dedi ki...

Evet Zerrin, gercekten acayip heyecan oluyor. Ama heyecandan da cok bence yavrum buyudu de artik hayatini sekillendirecek sinavlara giriyor dusuncesinin verdigi duygusallik ve benim gibi sulu bir anne icin zor zamanlar...

Bir Anne dedi ki...

Fulyacim, hazir donerle de guzel olur elbette, bu da ev yapimi versiyonu:)

Sagolasin Ayselcim, haklisin sinavin sonucu onemli, ama cocuklar ellerinden geleni yaptilar, bence bu hepsinden onemli...

Ins biter 'Cocukla cocuk', ins biter senin cocuklarin zamanina kadar. (ama biraz zor:((

Bir Anne dedi ki...

Melekcim, cocugun basinin etini yeme daha, dur cok erken:) Merak etme, zamani gelince nasil davranman gerektigini ogreniyorsun, simdiden kolay gelsin canim:)

Ay Leyyacim:) cok tesekkurler. Karincalarinla sana kolay gelsin canim:) Hem camasir suyu guzeldir aslinda, ne guzel temiz temiz, ooohh...

Tesekkurler Burcu, ne guzel dilekler bunlar, sagolasin.

Bir Anne dedi ki...

Beytiyecim, cok tesekkurler canim, guzel dualar icin, amin. Cuma tebrigini de ihmal etmemissin yine, Allah razi olsun.

Hulyacim, davet icin tesekkurler, katilmaya calisacagim ins. Sana kolay gelsin.

Aysecim, etin dondurulmasi daha kolay kesilmesi icin, evet. Alindigi zaman hemen tuketilecekse elbette dondurmaya gerek yok ama, yine de bir kac saat buzdolabinda bekletilebilir. (bu aciklamayi yaziya da ekleyecegim ins) Dondurulurken baharatlanmasina gelince, lezzetini icine guzelce ceksin diye canim.

Bir Anne dedi ki...

Esmacim, ben sana bildigim siteleri yazarim ins, blog sablonlari ile ilgili, bakarsin, begendigin olursa kullanirsin canim.

Lavantin, sinavlar biraz endise veriyor elbette, en hazir olana bile, o endise de guzelmis aslinda, uzmanlar oyle diyor:) Daha canli, daha cevik ve daha uyanik olmayi sagliyormus canim.

Bir Anne dedi ki...

Mukocum, size de cok gecmis olsun, ins Enesin sinavi guzel gecmistir canim, sonuclari paylasiriz ins, sevgiler sana:)

Aman sen de kendine iyi bak Zehracim, dugun ustu:))))))))

Tesekkurler Bengisu, guzel dilekler ve iltifatlar icin.

Sagolasin Sengul, haketti cocuklar gercekten iyi bir tatili, dinlenmeyi, degil mi ama?

Bir Anne dedi ki...

Serapcim, ne demek hayatim, lafimi olur, sinava ne gerek canimcim, sen atla gel, ben sana hazirlarim, seve seve:)

Damak Tadı dedi ki...

İnşallah bu tempolu dönemin ardından güzel bir sonuç elde eder oğlun..Şimdiden hayırlı olsun..

Tabaklardakiler çok nefis görünüyorlar,ellerine sağlık..

Sevgiler..

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Dilekcim, insallah.
Sevgiler...