16 Haziran 2008

Kayısılı Yalancı Tavuk Göğsü

Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği #25
Biz OKS sonrası sarhoşluğunu atma ve yazın çocukları sıkmadan, bu anneyi üzmeden, herkesin mutlu olduğu bir atmosfer arama çalışmalarına devam ededuralım; hamaratlı blogcular boş durmuyor. Artık kendini iyice hissettirmeye başlayan yaza ve diyet endişelerine kulak asmadan porselen demliklerinde demledikleri misler gibi çayların yanına harika lezzetlerle dolu refakatçiler arıyor ve tabiri caizse döktürüyorlar maşallah:) Biraz önce gezdim Hülya' nın mis gibi, buram buram kokan sayfasını ve resmen ağzım sulandı, yalan yok. Kızımla gözlerimizi kocaman açtık ve 'ay bunu da deneyelim', 'bu da harikaymış' gibi sözler eşliğinde bir gezinti yaptık.
Biz de karar verdik; geçenlerde yaptığımız hafif bir sütlü tatlıyla katılalım bu kervana dedik. Tarif şu şekilde;

  • 150 gram tereyağı
  • 1 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 litre süt

Sosu İçin:

  • 1 su bardağı karışık meyve suyu veya kayısı suyu
  • 1 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 15-20 tane kayısı

Meyve suyu, nişasta ve şekeri karıştıra karıştıra pişirin. Hafif ılınınca ince dilimler halinde kestiğiniz kayısıları ekleyip karıştırın. Islatılmış kaselere boşaltıp soğumaları için dolaba yerleştirin.

Tavukgöğsü için elenmiş un, nişasta ve vanilyayı bir kapta karıştırın, tereyağını eritin, unlu karışımı ekleyip bir kaç dakika kavurun. Diğer malzemeleri de ekleyip yoğun bir kıvama gelinceye kadar karıştırarak pişirin. Ocaktan alıp el blenderıyla 5 dakika kadar çırpın. Dolaptaki soğumuş jöleli kaselerin üzerine tavukgöğsünü paylaştırın. Buzdolabında bekletin. Servis yaparken ters çevirerek tabaklara alın.

Bu tarif benim geçen yaz eklediğim ablacığımın şeftalili yaz gülü tatlısının ters yüz edilmiş versiyonu olabilir:) Denemek isterseniz ona da bakın lütfen.

29 Yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABALAR ARKADAŞIM 25. Ev sahibemiz olan HÜLYANIN MUTFAGI arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Kayısılı tatlılara bayılan birisi için dayanılmaz bir fotoğraf ve tarif:)))

Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.


sevgiler...

antepası dedi ki...

Bende tavuk gögsü yaparım.Ama aklıma hiç üzerine sos yapmak gelmemişti.Birde böyle deneyeceğim.Eline sağlık..

zehra dedi ki...

wowww super gorunuyor bu ellerınıze saglık
____________
mutlu başarı dolu sevgi dolu bir hafta diliyorum
iyi haftalar

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

oks telaşınız bitmiş inşallah dilediğiniz yere gelirsiniz...canikom ellerine sağlık tatlın harika görünüyor..sevgilerimle öpüyorum

karakazan dedi ki...

Gercekten benimde gözüm acildi,bende dedim "aaa bunu ben denemem lazim"hemen gidip kayisi almak gerek.Ellerine saglik canim,görüntü süper.

selamlarimla,serap.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ohhh Nurgülcüğüm ellerine sağlık...

Görüntü harika... Tadından ise hiç şüphem yok nefisdir...

Bu tarifi ben ayrı ayrı yaparım, bazen meyveli kısmın arasına bisküvi veya kedidili ile; ya da sadece tavuk göğsü olarak... Ama bu haliyle tamamen daha farklı ve lezzetli bir sunum olmuş...

Sıcak yaz günlerinde serinlemek için güzel bir alternatif...

Çok yazdım değil mi... Hemen gidiyorum tekrar ellerine sağlık...

Sıcacık kocaman sevgiler...

HÜLYA dedi ki...

Tarifin yayında canım.. Ellerine sağlık. Güzel sözlerine çook teşekkürler her zaman beklerim canım Etkinlik ayın 22 sine kadar sürüyor bu süre zarfında istediğin kadar tarif gönderebilirsin. Sevgilerimi ve teşekkürlerimi bırakıyorum.Kabul buyur olurmu. Sevgiyle kal.Görüşmek üzere

Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

LAVANTİN dedi ki...

Nurgül, Amerika da nasıldı bilmem ama buralarda kayısı dedikleri şey ham ve sert olarak satılır. Ekşi ve ağızı buran bir tat adı da kayısı! Geçen eşime anlatıyordum: "Bu kaysıları Türkiye de yesen, Koyun gibi ham meyve yenir mi? diye insanla dalga geçerler." diyordum.:) Nere de tatlımı tatlı sulu kayısı, şeftali.
Tatlın çook güzel olmuştur eminim. Ben de limon vs. ile yapıyordum çok nefis oluyordu.
Muhabbetle...

LeYYa dedi ki...

gerçekten tam bir yazgülü olmuş,eline sağlık arkadaşım.aynı çaba bizde de var.hem iki çocugu hem de kendimi heder etmeden bir yaz geçirebilme planları yapmaktayım ben de.ama ne yaparsak yapalım arada olay çıkmıyor değil))ardından annemin dediği geliyor aklıma hep.anneme çocuklardan şikayet ettiğimde hep der ki;tabiiii siz melektiniz!!!!

Melek* dedi ki...

BEN YETİŞEMİYORUM ETKİNLİKLERE...MAŞ BENDE ŞİMDİ GEZDİM ÇOK GÜZEL ŞEYLE DÖKTÜRÜLMÜŞ. SENİNKİSİDE ÇOK GÜZEL OLMUŞ ABLACIM ELLERİNE SAĞLIK

gülizar dedi ki...

KAYISILI TAVUK GÖGSÜ BANA ÇOK GÜZEL GELDİ VALLAHİ,GÖRÜNTÜSÜDE YUMURTAYA BENZEMİZ ÇOCUKLAR İÇİN DAHA BİR HOŞ GÖRÜNÜR.DENEMEK LAZIM.
ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

Papatya Prenses dedi ki...

oyy oyyy bu tatlı harika görünüyor,turuncu turuncu insanın gözü gönlü açılıyor::)
ellerine sağlık canım,sevgilerrr..

Melek* dedi ki...

CUMAN MÜBAREK OLSUN ABLACIM

ab-ı hayat dedi ki...

Güzel bir hafta sonu ve hayırlı cumalar diliyorum....


sevgiler...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nurgülcüğüm iyi dileklerin için teşekkürler...

İnterneti şimdilik işyerimden kullanmaya çalışıyorum...

Bu arda 27 haziran kesin olmamakla birlikte bir buluşma söz konusu...

Katılmak istersen mail at yada siteye yorum bırak...

Sevgiler...

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Ablacım hayırlı cumalar:)

rümeysaninrüyasi dedi ki...

merhaba canım valla harika bir görüntü olmuş ee bende tatlı sever birisi olarak eminim tadıda öyledir ellerine sağlık hayırlı cumalar

Arzu-hâl dedi ki...

Hayırlı cumalar.

Elinize sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Muhteşem görünüyor canım..Ellerine sağlık..

Sevgilerle..

muko dedi ki...

ne kadar güzel olmuş bende deniyecem böylesini..
eline sağlık canım,sevgiyle..

diyalogyemekleri dedi ki...

kayısıyı meyve olarak çok severim,tatlı sosu olarak denemedim hiç..ama eminim güzeldir.ellerine saglık.slmlar.

zehra dedi ki...

bu gun pazartesi cumanın gelmesine sadece 5 gun kaldı mutlu guzel bır hafta dılıyorum :)))

Çilekli dedi ki...

Nurgül'cüğüm ellerine sağlık, ne güzeldir o şimdi. Oks için de gözünüzaydın canım. inşAllah en hayırlı sonuç neyse o olur canım biricik oğluşun için.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Bu sıcak havalarda en güzeli hafif tatlılar,
Kayısılı tatları 1 yıldan beri çok seviyorum.Eşimin yanında bende alıştım:)Ellerine sağlık

sevgiyle kal

Ayşe dedi ki...

Daha biraz once sutlaci dusunerek "bu sicaklarda soguk bi sutlu tatli iyi gider" demistim kendi kendime...vee ilk actigimda daha yazisini okumamisken yumurta sandigim kayisili tatli cikti karsima. eminim guzeldir, ellerinize saglik nurgulcugum..

dolapta iyice yumusamis yaklasik bir kilo kayisi varken bu tatli icin tam zamanidir demek yerinde olur heralde ;)

Huriye dedi ki...

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

Bir Anne dedi ki...

Merhabalar, sevgili misafirlerim, canim arkadaslarim.
Ben yine kayboldum, ben yine yazmadim degil mi? Guzel yorumlariniza cevap bile yazmadim. eh, yaz geldi boyle olduk:) Bir de A millilerimizi desteklerken hayati unuttuk:) Guzel ve heyecanli bir maceraydi, husranla ama gururla bitti.
Hepinize biraktiginiz guzel yorumlar icin cok tesekkur ediyorum. Ins teker teker sayfalariniza ugrayip ozelde cevaplarimi birakmaya calisacagim. Hepinizi cok seviyorum, iyi ki varsiniz:)))
Sevgiler,
Nurgul

Haydi mutfağa dedi ki...

elinize sağlık.harika gözüküyor.
ben de çilek soslu yaptım. çok güzel oluyor.
sevgiler
Gamze