27 Haziran 2008

Sarı Yaz, Buzlaş ve Közlenmiş Patlıcanlı Yaz Salatası

Bu sene mevsimlerin daha önceleri görmeye pek de alışkın olmadığım renklerini de gördüm yakınen. Mesela kışın beyazı (ben kar memleketinden değilim de); baharın şimdiye kadar gördüğümün üstüne bir o kadar daha çok rengi; sonbaharın... (hmm, yeni bir şey yoktu galiba:), ve yazın sarılığı... Eeee. Anadolu' nun ortasında da yaz böyle geçiyormuş işte. İzmir' de, İstanbul' da, Florida' da ve Cannes sahillerinde yaşadığımız yazlara hiç benzemese de bu yaz, ekinlerin önce yeşerip, uçsuz bucaksız yemyeşil denizler gibi dalgalanmasına, sonra da sararıp bereketli ürünler vermesine şahitlik etmek değişik bir tecrübe oldu benim için. Üzücü olan şu ki; bu sürece zaman zaman önce alev alev kızıllık, sonra da sevimsiz ve bilinçsiz bir siyahlık da eklenebiliyor; her ne kadar yasak da olsa tarlalarını ikinci ürünü hızlandırmak gayesiyle ateşe verenler sebebiyle. Yazık; oradaki hayvana haşerata, sıçrayan ateşin tükettiği zaten tek tük olan ağaca, yok olan her şeye yazık.
Anadolu' nun kuru ve sıcak yazı, geceleri yüzünüzü okşayan hafif esintiyle affettirmeye çalışıyor adeta kendini. En çok sevdiğim de bu zaten, rahat bir uyku çekiyor olmak. Meskenimizin şehrin hengamesinden ve debdebesinden uzak oluşunun da bunda payı büyük elbette, şükürler olsun. Bakalım İzmir ziyaretimizde klimalı olsa hasta, klimasız olsa vıcık vıcık olma ihtimalleri yüksek yaz geceleri nasıl geçecek?
Blogumu ihmal ediş sebebimin biraz da bu sıcakların suçu olduğunu yeterince açık anlatabildim mi bilmiyorum, bu uzun giriş biraz da onun içindi:)
Şimdi sizi daha fazla tutmadan önce çok kolay ve yaz günlerine harika giden bir içecekle, sonra da yine yaza yakışır hafif bir salatayla başbaşa bırakıyorum. Yazı güzel geçirin, serin gecirin, aman susuz geçirmeyin:)
Bu içeceği hazırlarken önce meyve suyunu buzlukta 1 saat kadar dondurduk. Sonra çıkarıp blendarla buzlarını kırdık. Buzlaşdan esinlenerek yaptığımız içeceğimiz yaz sıcağında serinlemek isteyenler için guzel bir alternetif oldu. Ama yüzüne neden beyaz bir köpük birikti, onu anlayamadık:)

Patlıcanlı salatamızı hazırlarken ise; közlenmiş patlıcan, kırmızı biber ve çarliston biberi küçük küçük doğradık, içine biraz da mantar ve domates ilave ettik. Çok az zeytinyağı ve kuru soğan ile hafifçe kavurduk, tuzunu, baharatını ekledik. Yüzüne maydanoz serpiştirip afiyetle yedik:)
Biz biraz buralarda olmayacağız, İzmir bizi bekliyor, biz de ona ve oradaki sevdiklerimize kavuşmayı:) Size ve bize iyi tatiller. Sevgiler:)

23 Yorum:

karakazan dedi ki...

Nurgülcügüm o kadar güzel anlatmisin ki ekin tarlalarini,ben bittim su anda:)Bir cifci kizi olarak hep o yesil tarlalar arasinda büyüdüm.Gercekten anizlarin yakilmasi beni cok üzer ne kadar yasak olsa da anlamazlar.O hasaratin hesabini da onlar verecek elbet.Salata ve icecek nefis görünüyor canim.Ellerine saglik.

selamlarimla...

serap.

Melek* dedi ki...

yaz gününde en çok tercih edilenler susuz kalmıyalım diye özellikle çocuklarımıza çok ça hazırlanan meyve suyu...patlıcanın bolluğuyla bizim evde çok sık yapılan patlıcan salatası... ellerine sağlı. neden geç yazı eklediğinde anlaşılmış bulunuyor ablacım. herkezde bir rehavet aldı gidiyor. zamane gençleri olan biz yaşlanmadan ölmüşük :) yine eski nesiller dayanabiliyor:) güçlü bünyeleriyle sonumuz hayır olsun...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nurgülüm inşallah susuzluk çekmeden bu yazı da atlatırız. Herşeyin başı su... Sağlığımız için su...

Susuz kalanların işi çok zor...

Demek şimdi senin tatil zamanın (Darısı Başıma)... İyi tatiller arkadaşım... Sevgiler...

Arzu-hâl dedi ki...

İyi tatiller.

Esma dedi ki...

Nurgul ablacim Izmire bizdende cookk selam, dolapta biraz kozlennmis patlicanim vardi, salatayi bu aksama yapacagim, ellerinize saglik, selam ve muhabbetle
esma

gülücüklerim benim dedi ki...

Aldın beni memleketime götürdün, bir keresinde genç kızlığımda tam ekinlerin biçileceği zaman gitmiştim köye, ekin biçtik, topladık, harman yaptık, patos yaptık, ırmakta buğday yıkadık, bir kısmını suya kaptırdık, rahmetli dedem çırpına çırpına buğdayları toplamaya çalıştı, bütün köylü kadınları sanki komik bir film seyredermiş gibi ırmak kenarına dizilip bize gülüştüler, buğday kaynatıp bulgur filan yaptık, tabi bizim için bunlar birazda oyun ve eğlenceydi ama çok güzeldi, o günlere tekrar gittim geldim, teşekkür ederim.
sizlere iyi gezmeler diliyorum, Allah'a emanet olunuz.

şengül dedi ki...

nurgül çok güzel anlatmışsın ellerine sağlık canımsoğuk içeceğe gelince sıcak havlarda çok güzel gider hele patlıcan saltası çok severim çok sık yaparım ben birde yazdan yapıp diffirize atıyorum kışın çıkartıp yiyoruz çok güzel oluyor ellerine sağlık canım saygılar

diyalogyemekleri dedi ki...

bu sıcak günlerde bu içeceğin adı bile serinletmeye yeter.denemek lazım..ellerine sağlık cnm ve iyi tatiller.slmlar

zarpandit_gokche dedi ki...

hayırlı kandiller..(regaib)
bu kandili anlayıp yasamak dualarla gecirmek nasip etsin rabbim inşallah:)

Melek* dedi ki...

kandilin mübarek olsun ablacım

zehra dedi ki...

regaib kandiliniz mubarek olsun dualarda buluşalım:)

rümeysaninrüyasi dedi ki...

Günler bize dostların güzelliği ile, geceler onların duaları ile mübarek oluyor. Umudumuz dostların hediyesi, duamız sizlerin sevgisi. Kandiliniz mübarek olsun..

Damak Tadı dedi ki...

Regaib kandiliniz mübarek olsun..



Sevgiler..

Papatya Prenses dedi ki...

Madoda soğuk içeçekler var dondurmalı:) tıpkı onlar gibi olmuş. üzerinin köpüklenmeside sanırım blendırdan geçiriliyor olması:)
ellerine sağlık canım herşey enfess:)

Tijen dedi ki...

Ben daha patlıcan mevsimini açmadım. Yerlisi çıkmıştır belki bu ara, közlesem. Hmmm bayılırım!

Ayşe dedi ki...

Sicak Izmirde sevdiklerinizle birlikte guzel bir tatil gecirmeniz dileklerimle...

yok yok klimasiz olmaz izmir, alismaya calisin, hasta olmazsiniz insaallah..

zehra dedi ki...

sayfana ugradımda acıkmısım sanırım canım kozlenmıs patlıcan ıstedı gıdeyım yapayım hoş kozleyemesekte fırınlarız bızde:)))

zehra dedi ki...

sayfana ugradımda acıkmısım sanırım canım kozlenmıs patlıcan ıstedı gıdeyım yapayım hoş kozleyemesekte fırınlarız bızde:)))

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nurgül iyi tatiller :)) Buzlaş ta salata da tam yazlık lezzetler olmuş, ellerine sağlık...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sıcak yaz gunlerı ıcın guzel bır alternatıf ellerıne saglık.kısmetse 22 temmuzda ankaraya gelıcem sızlerıde gormek nasıp olur ınsaallah.saglıcakla kalın fıgen

zehra dedi ki...

mutlu güzel saglıklı aşk ve sevgi dolu bir hafta diliyorummm

banu gökşin dedi ki...

ellerine sağlık canım iyi tatiller..

KelebekGibi dedi ki...

Selamlar, blog gezisi yaparken ugradim:)
Tatildesiniz galiba? Iyi tatiller,sevgiler.