23 Ağustos 2008

Yoğurtlu Kabak ve Patates Salatası

Söz verdiğim zeytinyağlı yeni tarifleri paylaşma zamanı geldi sanırım. Ramazanın da yaklaştığı şu günlerde hafif yemeli. Manevi bereket mevsimine hem gönüllerimizi, hem de midelerimizi hazırlamalı ki alacağımız faide maddi manevi had safhada olsun inşallah.
Mideleri hazırlamak kolay; zaten bir rahatlama, yeni tabirle detoks uygulaması gibi bir şey bu. Gönüllerimizi hazırlayalım diye de Rabbim bize ne güzel mühlet vermiş, Recep ve Şabanı yerleştirmiş Ramazanın evveline. 11 aya sultan olmuş bir aya da bu yakışmaz mı zaten; özel hazırlıklarla karşılanmak, özel ilgi görmek... Umarım ki; bu özel ve güzel zamanlara yakışır şekilde tamamlarız hazırlıklarımızı ve huzur içinde geçiririz bu vakitleri.
Gelelim salatamızın tarifine;
İki adet orta boy kabak, iki adet orta boy haşlanmış patates ve büyükçe bir kase süzme yoğurt ana malzemelerimizden. Kabakları ve haşlanmış patatesleri rendeleyip süzme yoğurtla bir güzel karıştırıyoruz. Kabaklar çiğden olacak, şaşmayın sakın. Arzuya göre tuzunu ilave ediyoruz. İçine bir demet dereotunun yarısını ince ince kıyıp bütün malzemeleri karıştırıyoruz.
Salatamızın yüzüne zeytinyağı gezdirip, kırmızı biber serpiyor, dere otuyla süsleyip servise hazır ediyoruz.
Not: Ablacığımın ellerine sağlık, bu tarif de ondan. Zaten artık "ablamdan tarifler" diye bir kategorim bile var.
(Burada da geçen gün Türkiye ehliyetimi alırken yaşadıklarım var. Trajı komiktir, okuyunuz:)

16 Yorum:

muko dedi ki...

çok güzel görünüyor eline sağlık canım..
ama kabaklar çiğden olunca tadları nasıl oluyor ki?

Bir Anne dedi ki...

Cok guzel oluyor Mukocugum, cok guzel oluyor. Hic endisen olmasin.
Ben de yemeden once yadirgadim ama, yedikten sonra fikrim degisti. Hem sonradan duydum, kabak cacik yapiyorlarmis, yine boyle cigden. Onu da denemeli aslinda...

DİLEK dedi ki...

ABLANIN ELLERİNE SAĞLIK. HAFİF YİYEYİM HER ANLAMDA HAFİF OLALIM. ZATEN BU HAVALRDADA NE AĞIR YEMEKLER YAPASIM VAR NE YİYESİM

hepsi büyük haft olmuş farketmeden:)

sevgiyle kal

Cocukla Cocuk dedi ki...

iftarda ağır yemekler yerine çorba yanında bu tarz yemekleri tercih ediyorum her zaman...ablanın da ellerine sağlık yaparım bunu ben bu ramazan:))))

Cocukla Cocuk dedi ki...

iftarda ağır yemekler yerine çorba yanında bu tarz yemekleri tercih ediyorum her zaman...ablanın da ellerine sağlık yaparım bunu ben bu ramazan:))))

iremlemekanlar dedi ki...

harika olmuş ellerine saglık canım bizimle paylaştığın için teşekkür ederim sevgilerleee

armina dedi ki...

Salatan çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Çiğ kabakla salatalar güzel oluyor, ben de çiğ kabağı farklı bir salatada denemiştim çok güzel olmuştu.

Yaren dedi ki...

Nefis görünüyor salata,ellerine saglik.Ramazan sofralarina cok güzel yakisacak.Meze yerinede etin yanina yüzel gider.Afiyetler olsun,sevgiyle kal.:)

ab-ı hayat dedi ki...

Ablanın ellerine sağlık nefis görünüyor.İftar sofraları içinde ideal bir lezzet.



sevgiler...

banu gökşin dedi ki...

canım zafer bayramını kutlarım
nefis görunuyor ellerine sağlık sevgiler..

Aysenur dedi ki...

Iftar sofralarina degisik bir salata, hem de cig kabaktan, ellerinize saglik. Hayirli Ramazanlar...

şengül dedi ki...

canım salata çok güzel olmuş ellerine sağlık bende yaparım sık sık yannız ben kabakalrı birza kavuruyorum canım senin yaptığını da denemek lazım ellerine sağlık

nino dedi ki...

MMMM ELLERINIZE SAGLIK
HAYIRLI BEREKETLI BIR RAMAZAN DILIYORUM

armina dedi ki...

Hayırlı ramazanlar dilerim.

semra mutfakta dedi ki...

BU YAZ OLDUKÇA SIK YAPTIĞIM BİR SALATA OLDU.ÇOK LEZZETLİ VE HAFİF AYRICA KABAK DOLMALARINDAN ARTAN İÇLER HEBA OLMUYOR BU SALATA SAYESİNDE.ELLERİNİZE SAĞLIK.

nike dunk dedi ki...

i agree your idea ! very nice blog