29 Ekim 2008

Elmalı Tatlara Devam

Ben size demedim mi elmalı tarifler devam edecek diye. Hem bu yukarıdaki tarif, ooo kaç kez pişti, kaç kez yendi tükendi bizim evde. Daha önce de yazardım ama, günlüğümle ve siz değerli dostlarımla arama sınır koyan şu saçma yasak elimi kolumu bağlamıştı. Yasak kalkar kalkmaz hemen giriştim paylaşıma.
Önce kısa bir tanıtım yazısı ve ardından tarif, sizi yakalamışken. Sonra bakarsınız okumaktan sıkılır gidersiniz.
Bu tarif Amerikalı bir arkadaşımdan. Benim elma pürem için yapılmış "This is the best apple sauce i've ever eaten" diye iddialı bir iltifatın peşinden gelen "sen madem pek ilgilisin Amerikan lezzetlerine, bir de bunu dene" tavsiyesiyle denenmiş bir tat bu. İlginçtir, kahvaltıda yerlermiş bu pastavari şeyi onlar. Amerikalıların kahvaltıda peynir zeytin dışında her şeyi yediklerini bilirim ama, bu kadarı benim çocukları çılgına çevirdi, bana da pes yani dedirtti. "Ay anne, kahvaltıya sen her gün bunu yap" demeye başladı bile bizim oğlan:)
Kahvaltıda olmasa da, okuldan geldikten sonra yedirdim yavrulara ben bunu. Yok artık kahvaltıda da tatlı mı yenirmiş diye çıkıştım bir güzel de peşinden.
Benim yine küçük değişiklikler yaparak elde ettiğim pastavari lezzet için gerekli malzemeler ve yapılışı şöyle, ben anlatayım da ne zaman yiyeceğinize siz kendiniz karar verin artık;
5 adet orta büyüklükte elmanın kabuklarını soyup doğruyorsunuz. Bir tencereye koyup üzerine yarım çay bardağı pekmez, yarım çay bardağı toz şeker, 1 çay bardağı su ve 2 çay kaşığı tarçın ekliyorsunuz. Tencerenin kapağını kapatıp elmalar yumuşayıncaya kadar pişiriyorsunuz. Pişen elmaları bir fırın kabına alıyorsunuz. Kabı yağlamaya gerek yok. Tencerede biriken suyu atmayın, kullanacaksınız.
Derince bir karıştırma kabına

  • 1 bardak un
  • 1 bardak yulaf ezmesi
  • Yarım bardak toz şeker
  • Yarım bardak pekmez
  • Tencerede biriken suyun tamamı
  • 1 paket kabartma tozu
  • Bir tutam tuz
  • 1 bardak dövülmüş ceviz
  • 1 çay kaşığı tarçın

koyup bunları güzelce karıştırıyorsunuz. Sonra bu karışımı fırın kabındaki elmaların üzerine döküyorsunuz. Bunun üzerine de bir kaç küçük top tereyağı koyuyorsunuz, ara ara. Orta hararetli fırında yaklaşık 30 dakikada hazır oluyor. Afiyet olsun, şifa olsun...

24 Yorum:

zehra dedi ki...

ellerınıze saglık cok guzele benzıyor

Leyya dedi ki...

şu elmalı tarifler bizim bahçede elmanın bittiği döneme denk geldi maalesef.ama pazarımız var şükür ki).butige gelince oraya giderken büyük ihtimal bizim evin önünden geçmek durumundasınız))bana beklerim efem..sevgiler..

armina dedi ki...

Tebrik ederim ödül için. Elmalı tarif çok değişik bir tarifmiş, ellerine sağlık.

Zeynep dedi ki...

Nurgük'cüğüm ellerine sağlık, elmanın tadı herşeye yakışıyor değil mi. Ödülün yeni dostluklara vesile olsun inş canım. Beni de ödüllendirmişsin çok teşekkür ederim. Sitenin yasaklandığı zamanda nasıl ulaşacağım diye düşündüğüm arkadaşlarımdan birisin.

diyar dedi ki...

Nurgulcum,kac gundur musait bir zaman bekliyordum senin bir evvelki elma puresi tarifini yapabilmek icin.Bugun denedim,tadi agzimda iken hemen yazayim dedim.Cok guzel oldu,oyle fazla tatli da olmuyor,hem elmanin,hem de pekmezin tadina variyorsun,nefis,tesekkurler bu tarif icin,sevgiler.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Zehracim,

Davetini kabul ediyorum Leyya. Istanbula gelirsem sayet yani:)))Ama hic belli de olmaz gelebilirim hani. Sevgiler

Tesekkurler Armina,

Bir Anne dedi ki...

Zeynepcigim, aynen ben de senin icin ayni hisleri duyuyorum. Tesekkur ediyorum canim.

Afiyet olsun sevgili Diyar, sifa olsun size ailecek ins.
Sevgiler,

yeşim dedi ki...

hergüne bir elmalı:))

ellerine sağlık
sevgilerr

Papatya Prenses dedi ki...

oyy bence bu kahvaltıda ve her öğün yapılmalııı:)
ama gerçekten çocuklara hem enerji verir hem zihnini açar:)
enfes bişi olmuş,ellerine sağlık canım..

nino dedi ki...

elmali tadlari cok severim
ama bu ara hicbisi denemeye vakkit yok :(
bole bakmakla yetinecem artik
ellerinize saglik :)
sevgiler Tirandan

nur**güle aşık ** dedi ki...

Merhaba, ben daha yeni oldugum için bu bloglar benım için hayat demektir:))cok güzel olmuş emeğinize ve sabrınıza hayran kaldım. kolay gelsin ...

Tijen dedi ki...

İçinde elma olan her şeyi yiyebilirim (etsiz piştiyse tabii!)

Yaren dedi ki...

Elmali tatlilar pastalar cok lezzetli oluyor,cok severim.Bir kac cesidini de denemisimdir.Ellerine saglik canim lezzetli bir görüntüsü var.Ayrica ödülünde kutlu olsun canim.Sevgiyle kal:)

Melek* dedi ki...

Amerikalılar biliyor bu işi:)bende kahvaltıda bu tarz şeyler yemeği severim. ellerine sağlık abladım:) seninde

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Elmayı oturup yemem de ben işte bupastalaşmış haline bayılırım :)) Nefis görünüyor ellerine sağlık

Zarpandit :) dedi ki...

elma kokusu sakaryaya geldi kardeşimmmm :))))

ellerine sağlık

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydın canım yüzünden gülücük bedeninden sağlık kalbinden sevgi cebinden paran yanından dostların eksik olmasın sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Yesim, "Her Gune Bir Elmali" yeni kategorim bu olmaliydi, sagol:)))

Evet Papatya, kahvalti icin guzel bir secenek aslinda, degil mi?

Kolay gelsin Nino, sen simdilik bak, hem de dinlen azcik, ustelik onceden cooook denedin zaten:)

Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Hosgeldiniz Nur **gule asik** :)) zaman icinde birikim sadece:))

Aynen Tijen, al benden de o kadar:)

Tesekurler Yarencim

Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

De mi ama Melek, adamlar biliyor bu isi ve de agizlarinin tadini elbet:))

Elma bulamazsan pasta yersin yani Evcilik:))

Hadi ya Gokche. Apartmani sardigini soylemislerdi ama, demek oralara kadar gelmis:))

Tesekkurler Rumeysa, ne guzel dilekler bunlar. Aynisini sana diliyorum canim,
Sevgiler

Yıldız Yağmurları dedi ki...

Tekrar teşekkürler sevgiler..;)

Ferda dedi ki...

merabalar nurgul ablacimm tariflerin mukemmel su metihlere bogulan elmaliyi denicem insallah fakat su yulaf ezmesinden kasit nedir??ne sekildir?? aydinlatirsaniz bu guzel seyi yicez insallah :)

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Ferdacim,
Yulaf ezmesi cok kolay bulunabilecek bir urun. Marketlerde kahvaltilik misir gevregi urunlerinin oldugu reyonlarda satiliyor. Muslilerin filan yaninda. Zaten musli de yulaf ezmeli bir urun. Yulaf ezmesinin kutuda veya posette olan cesitleri var. Hatta sana marka da vereyim; Eti Lifalif. Bir kutu alsan sana uzuuun muddet gider. Kalanindan kurabiye filan da yapabilirsin. Ben yogurt ve kuru kayisi ile karistirip yemegi severim. Yulaf cok saglikli bir urun.
Canim benim, kolay gelsin sana, sonucu bekliyorum, ona gore.
Sevgiler

ilker'in mutfağı dedi ki...

Canımmmmm çok teşekkür ederim.Kusura bakma çok geç gördüm.İşlerimin yoğunluğundan pek fazla dolaşamıyorum artık bloglartı.Tesadüfen sana uğradım.Eski yazılara göz atayım dedim,birden kendimi gördüm.Tekrar çok teşekkür ederim.Bende sayfamda yanıtlamıştım ödüllerimi.Hemen senide ekkliyorum oraya.Çok çokkkk öpüyorum canım.Kocaman sevgilerimle...