06 Kasım 2008

Peynirli Pasta

Aylardır benden bu tarifi bekleyen bütün sevdiklerime, sevgilerimle:)Cheesecake deyip durdum biliyorum, benden ısrarla tarif isteyenlere. Onlar da sabırla beklediler, neydi adı şu tatlının diye ekleyerek. İşte tarif burada ama, nereden çıktı şimdi bu Peynirli Pasta hikayesi derseniz anlatayım efendim:
Herhangi bir özenti sebebiyle değil, tamamen ağız alışkanlığı, çoğunda ifade zorluğundan ve maalesef türkçe karşılığını bulmada zorlandığım bir kaç yabancı kelime gibi, "cheesecake" de zihnimdeki sözlükte bulunması gereken bölüme yerleşti artık da, ondan. İngilizce kelimeler bölümüne. Türkçe konuşurken bir daha kullanılmamak üzere. Söylerken önce kendi kulağımı tırmalayan ama dilime perçenk olmuş, bir türlü söküp atamadığım kelimeler yığını; bundan sonra işiniz var benimle. Gelmeyin artık dilimin ucuna, bırakın da rahat rahat konuşayım dilimi. Hazır karşımda beni anlayan insanlar varken. Hazır aynı dili konuşurken etrafımdakilerle. Keyfini sürmek lazım...
*******
Tatlının tabanı için gerekli malzemeler:

  • 2 paket Eti Burçak
  • Yarım bardak kadar erimiş tereyağı

Diğer malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 300 gram süzme yoğurt
  • 400 gram krem peynir (nam-ı değer labne veya diğer krem peynir çeşitleri kullanılabilir)
  • 1 bardak toz şeker
  • Bir paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı un

Tatlının yüzü için:

  • Mevsiminde çilek veya donmuş çilek ve benzeri meyvelerden
  • Toz halde satılan çilekli karışım

veya;

  • Güzelim çilek reçelinin taneleri
  • Reçelin suyu, bir miktar su ve nişasta ile yapılan ev yapımı kıvamlı karışım

Yapılışı;

Eti Burçaklar güzelce ezilir, tereyağı ile karıştırılır. Pastanın yapılacağı hafif yağlanmış kelepçeli kalıbın dibine sıkıca yerleştirilir.

Ayrı bir kapta peynir, yoğurt ve şeker çırpılır. Yumurtalar teker teker, karıştıra karıştıra ilave edilir. Vanilya ve un eklenir. Karışım kalıptaki tabanın üzerine dökülür.

(Bazı tariflerde tabanın önceden pişirilmesi tavsiye edilir. Bence bu kararı siz fırınınızı düşünüp öyle verin. Eğer fırınınız altı üstü birlikte güzel pişiriyorsa bence tabanı önceden pişirmeye hiç gerek yok. Ama fırınınız alttan pişirmede sorunluysa o zaman tabanı 10-15 dakika kadar bir ön pişirme işlemine tabi tutun bence.)

150 derece fırında yaklaşık 45 dakika kadar pişirilir.

Ve... sıra geldi Peynirli Pasta nın en zor kısmına:) piştikten sonra en az 5 saat veya tercihen bir gece buzdolabında beklemesi gerekiyor bu pastanın. Sabır işi yani:)

Bu süreyi de kazasız belasız atlatırsanız, üzerinin süslemelerini keyfinizce hazırlayıp afiyetle yiyebilirsiniz tatlınızı.

28 Yorum:

disal dedi ki...

peykek diyorlar sanırım...türkçe olarak yani..öyle duymuştum..yoksa odamı yabancı...

ellerine sağlık...nefis görünüyor...

bende iki defa falan yaptım..bir gün bekleyince daha nefis oluyor...

öptüm...

Papatya Prenses dedi ki...

peynirli pastaaaa! mımmm bana bu pastayı sevdiren canım Leyyama burdan da teşekkür edesim geldi:)
dietten sonra ilk yapacağım ttalılar arasındadır kendisi:)
enfes görünüyor canım,ellerine sağlık..

Cocukla Cocuk dedi ki...

çok seviyorum cheese cake ne yazık ki üşendiğim için yapmadım hiç tarifin bana pratik geldi denerim belki:))
sevgiyle kal

zehra dedi ki...

hımmm super gorunuyor ellerınıze saglık

zehra dedi ki...

hımmm super gorunuyor ellerınıze saglık

Melek* dedi ki...

ABLACIM GÜZELİM TÜRKÇE MİZİN DEĞERNİİ SEN VE SENİN GİBİ GURBETTE KALANLAR DAHA İYİ BİLİR DİMİ. ORADA TÜRKÇE ÇOK KONUŞULMADIĞI İÇİN EVİN İÇİNDE AİLECEDE NE KADAR KONUŞABİLİNİRKİ ONUN İÇİN TADINI ÇIKAR GÜZEL TÜRKÇEMİZİN BENDE BAZI EŞYALAR TÜKRÇE İSİMLERİ DURURKEN YABANCI İSMİNİ SÖYLENMESİNİ HİÇ DOĞRU BULMUYORUM... BU ARADA PEYNİRLİ PASTAN ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK. HAYIRLI GECELER

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Süzme yoğurt formülasyonlusunu hiç denemedim. Çıktı almak lazım bu güzel tariften, sonra denemek lazım :)
Ellerine sağlık
Sevgiler...

nino dedi ki...

oyyy ne guselllllllllll

Leyya dedi ki...

benim varyaa haftada 3 kez pişirip yemişliğim vardır bu mereti.o kadar gına getirdimki kendi kendime işte ben de bu yüzden adını söylemek bile istemiyorum)))arda canım çekmiyor değil tabii ama eskisi kadar gaza getirecek kadar değil.hatta ve hatta yemek bloglarını da çizkek(bakın nasıl da türkçeleştirdim amaaa)))tarifi ararken keşfetmiştim.şimdi denenecek o kadaar çok tarif buluyoruz ki,bi yediğimizi bir daha yemeye vakit kalmıyor.aslında bazen rahatsızlık bile duyuyorum bundan.her gördüğümü canım çekiyor herbirini denemek istiyorum ama nerden başlasam bir türlü karar veremediğimden hepsi birden askıda kalıyor)tamamen atılım şu sıra.size afiyet bal şeker olsun sevgilerimle...

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Disal, evet canim peykek diye turkcelestirilen Paycake de yabanc bir kelime maalesef.

Tesekkurler Papatya, Cocuk, Zehra,ugrayip yazdiginiz icin,

Tesekkurler Melekcigim, beni anladigin icin,

Kolay gelsin Evcilik:)

Tesekkurler Nino,

Leyya, bu yoruma nasil cevap versem bilemedim, anlam da veremedim. Meret mi?

Ayşe dedi ki...

peynirli kek cok guzel olmus, ellerine saglik...ben hayatimda bir kez denedim ve o da cok hosuma gitmediginden bir daha cesaret edip yapmadim. ama senin tarifin anlasilir ve kolay geldi, bir daha mi kalkissam bu ise ne ;)

Bir Anne dedi ki...

Aysecigim, bu tatliyi onceden ben de hic sevmezdim inan. Seni anliyorum. Ama sonradan tarifleri kendime gore uyarlamaya baslayinca sevmeye basladim. Sana da bunu tavsiye ederim acizane, tarifleri izle ama birebir yapma, benimkini bile:))) Saka saka, bu guzel oluyor inan ki, dene bak:)

iremlemekanlar dedi ki...

Sevgili ayşe hanımcım nefisss olmuş canım ellerine saglık sizlere afiyetler olsun bizede yapması nasip olsun diyelim sevgilerlee

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Irem Hanimcim:) Tesekkur ederim ama, isimde ufak bir karisiklik olmus galiba, Ayse benim misafirim:)Bense; benim ben, Nurgul, diger bir tabirle Bir Anne:))
Sevgiler

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Bayılırım ben bu pastaya... Ne zamandır aklımda yapsam diye... Cuma yapsam cumartesi afiyetle yesem :))

Ellerine sağlık Nurgülcüğüm... Sımsıcak sevgiler...

Yıldız Yağmurları dedi ki...

Şu resim resmen mest etti beni eline, güzel gönlüne sağlık..
Sevgiler.

Bir Anne dedi ki...

Ayselcigim, bugun cuma, yaptin mi pastayi? Afiyet seker olsun canim.

Dilekcigim, tesekkurler canim.

LAVANTİN dedi ki...

Hepimiz azami dikkat etmeliyiz dilimizi dogru kullanmak konusunda.
Peykekine de bayildim. Uzun zamandir yapmadim da, burnumda tütüyor desem yeridir.:))
Hayirli cumalar...

Yaren dedi ki...

Cok seviyorum peynirli pastayi,meyvelisini cikolatalisini veya sade,hic farketmez:)ellerine saglik nefis görünüyor.Sevgiyle kal.

Bir Anne dedi ki...

Aaa, Lavantin, bak ben simdi anladim Peykek'i:) Disal da yazmisti da ben o da yabanci kelime demistim. Ingilizce Pie (pay) dan geliyor sanmistim, megerse peynirden geliyormus Pey. Guzelmis:)

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Yarencim, ugrayip yazdigin icin.
Sevgiler

Zarpandit :) dedi ki...

salyam aktı en çatlak tabirle:)

harika gozkuyor yaaa :)

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor peynirli tatlı.Güzel Türkçemizin kıymetini bilmek,bilmeye çalışmak...Duyarlılığın için teşekkür ediyorum kendi adıma..


sevgiler...

Tatlı Mutfağım dedi ki...

merhabaaa:)

Döndüm ben inş. :) Ayrıca seni yürekten tebrik ediyorum. Bu kadar dikkatle dilimizi kullandığın için. izindeyim:)

Ellerine sağlık. en kısa zamanda denemek istiyorum öpüldün

gülizar dedi ki...

Ellerine sağlık gerçekten güzel olur paykekler.

Fatı, dedi ki...

ellerinize sağlık yapmaya denemeye deyer tatlı:) alışılmışın dışında teşekkürler canım...:)hayırlı yarınlar dilerim..

Leyya dedi ki...

sevgili bir anne,ne hoş dilekler bunlar))aslına bakarsanız doğumgünü kutlama kültürüm hiç gelişmemiştir.. hayatımın bütününde bu kadar hoş doğumgünü mesajını birarada almış değilim ..insan bir hoş oluyormuş yawww) ankaraya sevgiler

Leyya dedi ki...

bir kaç gün sonra yine ben)))ben küçücük bi (kocaman bi)))hata yapmışım sanırsam...bir anne ile anne periyi birbirine karıştırmışım))bu yaştan sonra doğumgünü kızı olursam olacağı buydu))bu arada yeni post göremiyorum.herşey yolundadır inşllh diyorum.selamlar