29 Aralık 2008

Bembeyaz Bir Güne Beyaz Soslu Bir Tatlı

Akşamdan beri o kanal senin, bu kanal benim haberleri takip ediyor benim oğlan. Sakin sakin ama istikrarlı yağan ve etrafı bembeyaz bir örtüye bürüyen kar, çocuklara hemen tatil psikolojisini verdi zira. İnanın evden çıkana kadar sabah haberlerinin hepsini izlediler, bir ümit diye. Nihayetinde kanallardan birinde Ankara'da kar tatili yok diye bir açıklama yapılıncaya kadar direndiler. Çok komikti halleri. Nasıl üzüldüler görseniz. Sayın Valinin evinin önünde yemyeşil bahçeler var anne galiba diye sitemlerini de ihmal etmeden tıpış tıpış tuttular okulun yolunu. Evde olsalardı halbuki, dünkü gibi karlara bata çıka, poşetlerle tepelerden kaya kaya, sırılsıklam ıslanmış olarak, ama keyifle geçireceklerdi günlerini. Tüh, yazık oldu.Onları yolcu ettim, ben de oturdum rutin işimin başına. Bu günlerde AKWA yla çokca meşgul olduğum için kendi günlüğüme hiç sıra gelemiyordu, yorumları bile cevapsız bırakıyor olmak beni ziyadesi ile rahatsız ediyordu zaten, fırsat bu fırsat deyip güzel kardeşimin güzelim bayram tatlısını aktarayım hemen dedim. Hem de beyaz sosuyla kar manzarasına eşlik etmiş oldu.

Tarife geçmeden evvel, burada sıcacık evimde bunları size yazarken aslında bir yanımın da kan ağladığını, Gazze'deki çocuk, yaşlı, kadın, erkek... herkesi her daim düşündüğümü, onları bu hale düşürenlere lanetler yağdırdığımı da ifade etmek istiyorum. Bu mübarek Muharrem ayının ve 1430 hicri yılının ilk gününde dualarımızı bolca yapalım ki, Rabbim onları kurtarsın, bizi de uğratmasın böyle dertlere. Amin...


Galeta Unlu Tatlı için gerekli malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 bardak toz şeker
  • 1 bardak galeta unu
  • 1 bardak dövülmüş ceviz
  • 1/2 bardak hindistan cevizi

Bütün malzemeleri karıştırıp yağladığımız tepsiye döküyoruz. Önceden ısıtılmış orta hararetli fırında pişiriyoruz.

Şerbeti için:

  • 1 bardak su
  • 1.5 bardak toz şeker

Tatlı veya şerbetten biri sıcak biri soğuk kıvamındayken şerbeti tatlıyla buluşturuyoruz.

Kreması için:

  • 1 kg süt
  • 1 bardak mısır nişastası
  • 1/2 bardak toz şeker
  • çok az katı tereyağını pişirip soğuyunca bir de
  • bir paket krem şanti

ekleyip iyice çırpıyoruz. Sonra tatlımızın üzerine döküyoruz ve yine cevizle süsleyip serviz yapıyoruz.

Hicri 1430, Miladı 2009 yılınız kutlu olsun. Size ve bütün dünyaya sağlık, sıhhat, huzur ve barış getirsin inşallah. Amiiiin...

10 Yorum:

armina dedi ki...

Bizde küçükken kar yağdığı zaman tıpkı oğlun gibi okullar tatil olmuşmu diye haberleri seyrederdik. Çocukluğumu hatırladım. Tatlın nefis görünüyor. Seninde yeni hicri yılın kutlu olsun canım.

papatya prenses dedi ki...

Fotoğraflar çok güzel:) buraya hala kar yağmadı:( umarım en kısa zamanda yağar:)

tatlı için kardeşinin ellerine sağlık..

yeni yılımız hayırlı ve huzurlu olsun inşallah..

Rabbim israile kahhar ismiyle tecelli eylesin bir an önce inşallah..

Leyya dedi ki...

merhaba arkadaşım.sizin de hicri yılbaşınız kutlu olsun.maalesef bugün akşam haberlerini ki belki de aylar oldu tv izlemeyeli izlerken gördüm gazzedeki durumu.kendimden utandım doğrusu.elim klavyeye gitti geldi lakin dökemedim bile yazıya utançtan..mevla hallerimizi hayra tebdil ederken cümle müslümanların da yardımcısı olsun diyebiliyorum..
akwa sayfasını inceleme fırsatı da buldum sayenizde.biz de asfalıyız..akralıyız..ama henüz akwalı olmamışız)tatlı gayet hoş..kardeşinizin eline sağlık..selametle kalın.

Ayşe dedi ki...

Cok farkli bir tatliymis, hic rastlamamistim...denemeli ;)

Bir annecim, dualarina ve butun iyi dileklerine amiiin diyor ve hayirli, saglikli ve O'nun(c.c) razi olacagi sekilde yasayacagimiz bir yil diliyorum...

Haydi mutfağa dedi ki...

duanıza sonsuz amin.
gazeteye bakmak istemiyorum.
kardeşlerimize dua edelim.Rabbim tüm Filistinlileri korusun.

ayrıca Akwa size mi ait?

diyar dedi ki...

Nurgulcum,bu kadar guzel bir benzetme olur,kar resimleri ve beyaz bir tatli,cok hos olmus gercekten,ellerine saglik.Hicri yiliniz kutlu olsun,nerde aci ceken bir musluman kardesimiz varsa,Allah hepsinin yar ve yardimcisi olsun,sikintilarini gidersin.(Amin)

armina dedi ki...

Yeni yılını tüm yüreğimle kutlar daha nice yıllar sağlıkla başarıyla sevdiklerinle birlikte görmeni ve geçirmeni diliyorum… Dün rüya yarın hayaldir rüyayı mutlu, hayali umutlu yapan bugündür, gönlün neyin özlemini çekiyorsa yarınlar sana onu getirsin… YENİ YILIN KUTLU OLSUN.

Bir Anne dedi ki...

Ogrencilik, cocukluk iste, degil mi Armina:))

Amiiin Papatyam, Amiiiin...

Olun ya Leyyacigim, AKWA li da olun. Selametler size de...

Ben de senin dualarina Amiiin diyorum Aysecigim.

Bir Anne dedi ki...

Amin Diyar, Amin...

Haklisin Haydi Mutfaga.
AKWA mi? Bize ait, hepimize:)) Ben sayfanin editorlerinden biriyim kardes, bekleriz ziyarete.

Tesekkurler Armina, sana da mutlu yillar.

Sevgiler cumleye...

Zarpandit :) dedi ki...

gülmeyin yahu ben bile su yasımda tv ye bakıp fakuştenin dibindeki arkadasları arayıp tatilmi bakın cbuk diyorum :)

hep tatil olsa uzaktan okusak su okulu dediğim anlar cogunlukta:)

bu arada hicri yılbasını ve yeni seneni kutlarım canikom :))