16 Ocak 2009

Harçlıklar ve Boncuklar Filistin'e

Ne hakkı var bu insan müsvettelerinin dünyayı bu hale getirmeye? Ne sanıyor bunlar kendilerini? Hiç yoktan gelip oturdukları toprakları asıl sahiplerine nasıl dar ederler? Nedir bu gidişin sonu?... Bu ve benzeri sorular hepimizin zihninde. Çaresizlik, nefret, kabullenememe, üzüntü... bu duyguların peşinde, günlerdir gözlerimiz kan çanağı olmuş, elimiz işe gitmez, boğazımız lokma yutamaz olmuş neye yarar?

Dünyayı bu hale getiren, savaşları hayatımızın vazgeçilmez parçası kılan, yavrularımıza bu korkuları yaşatanlar, çekeceğiniz var. Orada melekler misali ruhunu teslim eden günahsız yavrular zaten sizden alacaklar hesaplarını vakti gelince. Onlar cennete uçarken, sizin cehennemizden kurtuluyorlar aslında. Ya o yüreği yanık anneler? Nasıl kurtulacaksınız onların elinden bilmem. Çaresizlik içinde ama cesurca kafa tutan babalardan? Kurtulamıyacaksınız, şükür ki Rabbim kurtarmayacak sizi. Bombalara alkışlarla eşlik ededurun siz, öbür dünyadaki azabınızı arttırıyorsunuz aslında. Bu yandan içim rahat.
Ya biz; rahat kotuklarımızda, çaylarımızı yudumlarken arkası yarın izlermiş gibi bakalım bugün Gazze'de kaç kiş olmuş diye kanal kanal gezişlerimiz, sohbetlerimizin bir anında içimizdeki suçluluk duygusunu bastırabilmek için sarfettiğimiz kelimeler, 'ay bugün haberleri izlerken gözyaşlarımı tutamadım' larımız... Bunlar bizi kurtaracak mı? Bilmiyorum.
12 yaşındaki dünyalar güzeli kızıma, 15 yaşındaki selvi boylu civan delikanlıma bakıp bakıp şükrederken dayanamıyorum. Oradaki annelere kıyamıyorum. Onlardan biri de ben olabilirdim diyorum. Geçen gün rastladığım o fotoğraf karesi sürekli aklımda. Kanlar içinde bir delikanlı, annesine nasıl sarılmış. Ne diyor acaba anneciği o an? Cennette beni bekle oğlum mu?
Kızım artık haberleri açmamı istemiyor. Anne biraz da mutlu şeyler izleyelim ne olur, diye çizgi filmlere yöneliyor. Yavrucak. Ama biliyorum, ben anlattıkça gözlerinin dolmasından biliyorum. Onun da içi yanıyor. Aradaki kaçamak soruları da "anne buraya gelmezler değil mi?" demek oluyor, korkuyor da.
Bir şeyler yapmalıyız yavrularım diye başlayınca lafa "anne ben zaten cumada harçlığımı verdim Filistin için" diyor oğlum. Elhamdülillah. Küçük ceylanım da kendi gibi cıvıl cıvıl boncuklarıyla yaptığı buzdolabı süslerini bağışlıyor oradaki kardeşleri için. Keşke şartlar farklı olsaydı da, o boncuklarla Filistinli kardeşleriyle beraber oynasaydı kızım. İnşallah cennette.
Boncuklara ilgi çok oluyor. Toplanan miktar karşısında şaşırıyor ve seviniyoruz. O minik boncuklar ebabillerin attığı taşlar gibi yağsın İsrailin başına diye dua ediyoruz.
Boncukların nasıl yapıldığı burada.

13 Yorum:

nino dedi ki...

massallah vallahi alkisliyorum sizi

diyar dedi ki...

Nurgulcum,ben cocuklarin yaptiklari her seyi ,buyuklerinkinden cok daha anlamli ve takdire sayan buluyorum.Cunku onlar cok daha samimi oluyorlar ve eminim yaptiklari cok daha makbul oluyordur,ellerine saglik yavrularinin,gozlerinden operim.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Nino.

Sevgili Diyar, cocuklar oyle gercekten. Cok saf ve temizler. Onlarin hurmetine Rabbim yardim eylesin bize ins. Ve ins hep boyle kalirlar, bu dunya bozmaz onlari ins.
Onlar da senin ellerinden operler.

NİSANUR dedi ki...

S.A.Sevgili kardeşim,gerçekten çocuklar çok hassaslar benim yavrularım da filistinli kardeşlerini unutmadılar,bu günleri vesile bilip çocuklarımıza infak bilincini aşılamalıyız,her şerde bir hayır vardır ,Rabbim hepimizin yardımcısı olsun(amin).Rabbime emanet olun.

orguknit dedi ki...

Merhabalar
Maaşallah oğlunuza ne kaliteli bir evlat yetiştirmişsiniz.
Çocukların yaptıkları bizlerden her zaman daha değerlidir.
Görüşmek üzere...

Cocukla Cocuk dedi ki...

çocukların bu kadar bilinçli ve duyarlı olmaları çok sevindirici

Fatı, dedi ki...

slm canım:)ben anlamıyorum dünya susuyor sesimiz susturuluyor kendi şehitlerimize mi hiç birşeyden habersiz günahsız bebeleremi üzülülelim elizden hiç bir şey gelmediğinemi...kahroluyorum anca dua ediyorum bitsin bu savaş diye...sevgiler canım...kurs nasıl gidiyor bak işte neyi merak ettim.

Fatı, dedi ki...

merhaba canım boncuk işlerini görünce kursa gidiyorsun sandım ee birde kuş yuvası var onun için dedim:)))) sevgiler

Fatı, dedi ki...

merhaba canım boncuk işlerini görünce kursa gidiyorsun sandım ee birde kuş yuvası var onun için dedim:)))) sevgiler

sebile dedi ki...

duyarlı annenin duyarlı çocukları olur tabiki.bizim ceydoş da okulda kampanya başlatmayı düşünüyor teyzesi.Hepimizin kalbi duaları filistinli müslüman kardeşlerimizle. zeynepciğim bana da ayırsın boncuklardan. ben de almak istiyorum.Allaha emanet olun...

Bir Anne dedi ki...

Tebrik ediyorum yavrularini Nisanur.

Tesekkurler Orguknit.

Tesekkurler Cocukla Cocuk.

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Fati,
Boncuklar ve kus yuvasi dahil sergilenen hic bir sey kurs yuzu gormeden yapilmistir. Hepsi de kizimin emegidir Faticigim. Kus yuvasini bilahare aciklayacagim bir yaziyla ins.
Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Aferin Ceydosuma, cimcimem benim. Boncuklardan yapariz teyzesi, sana ozel, ne demek. Optum hepinizi.