08 Şubat 2009

Peynirli Kabak Kayığı

Üzüntüler, sevinçler, özlemler, yeni ümitler, hastalıklar, sağlıklı, mutlu, sevilenlerle geçirilen tadına doyulmaz günler... hayat tecrübemizi artıran ve zaman zaman kulluğumuzu sınayan bir çok olay... İnsan her şeye alışıyor, her şeyi kabulleniyor. Günler geçiyor, herkes bu sahnede rolünü oynuyor. Bu günlerde oynadığımız rolde repliğimiz epeyce fazlaydı, o yüzden ekstra oyunculuklara soyunamıştık. Ama ne olursa olsun kısa bir mola verip bir merhaba diyecek kadar bu sahnede yeniden yer almak güzel. Özlem gidermek de...
Aslında bazen günlüğümde fazlaca yemek yayınlamak rahatsız eder beni. Ben buna hiç bir zaman yemek bloğu demedim (demekte bir sakınca olduğundan değil elbet) ama, insanlarla ilişkimin çok afedersiniz sadece boğaz yoluyla olması her zaman sıkmıştır beni, o yüzden. Ama sonra düşündüm, aslında bunda yanlış hiç bir yön yok. Zira yemek ve ikram hem milli hem de dini kültürümüzün vazgeçilmez bir yanı olmuştur her zaman.
İşte bu yüzden yeniden buradayım, eskisi gibi her telden çalmak için, eskisi gibi sadece "Bir Anne" olduğum için, eskisi gibi yavrularımı ve dünyanın bütün yavrularını önemsediğim ve onlara daha güzel bir gelecek bırakmak istediğim için. Burada bütün yapmaya çalıştıklarım inanın sadece bunun çabalamalarından başkası değildir...
Şimdi gelelim kabağın faydalarına:) Bunun kabakla ne ilgisi mi var? Kabak benim en sevdiğim sebzelerden biridir ve gerçekten lezzetli ve sağlıklıdır da ondan. Sağlıklı anneler, sağlıklı yavrular, sağlıklı aileler için buyrun sağlıklı ve kolay bir kabak tarifine:
Malzemeler:

  • 6 adet kabak
  • Bir büyük kase beyaz peynir ve çökelek karışımı
  • (isteğe göre) Biraz sucuk
  • Maydanoz

Yapılışı:

Kabaklar kayık şeklide oyulur. (İçlerini saklayın, onları gelecek tarifte kullanacağız:) Kabaklar tuzlu suda hafif haşlanır. Maydanoz ince ince kıyılır, peynirle karıştırılır. Kabakların içine doldurulur. Üzerlerine sucuk dilimleri konulur. Hafif yağlanmış tepsiye dizilir. Orta hararetli fırında üzerleri hafif kızaran kadar pişirilir.

31 Yorum:

Zeynep dedi ki...

Hoşgeldin Nurgül'cüm. Gerçekten güzel düşüncelerine burada çok ihtiyaç var

Cocukla Cocuk dedi ki...

hoşgeldin :) bu tarif benim favori yemeklerimdendir...sevgiler bizden

Yaren dedi ki...

Iletisim kurmak güzeldir elbette,bunu sohbetle,bilgileri paylasmakla tabi yemeklede olur.Kalbe giden yol mideden gecermis;)) Kabakta harika görünüyor ellerine saglik canim.Sevgiyle kal.

lavantin dedi ki...

Merhaba, bundan sonra http://lavantin.wordpress.com/ adresinden bana ulasabilirsiniz.

Sevgiler...

iremlemekanlar dedi ki...

selamlar blog sıramda 5 sırasında siz varsınız diye sizi mimledim benden soruları koplyalayarak cevaplaya bilirsiniz bu arada nefisss gözüküyor ellerinize saglık sevgilerleee

gülizar dedi ki...

ellerine sağlık çok değişik olmuş,ama mevsimde olsa daha leziz olur bence,sevgilerimle.....

gülizar dedi ki...

ellerine sağlık çok değişik olmuş,ama mevsimde olsa daha leziz olur bence,sevgilerimle.....

gülizar dedi ki...

ellerine sağlık çok değişik olmuş,ama mevsimde olsa daha leziz olur bence,sevgilerimle.....

Melek* dedi ki...

ablacım eminim tadıda görüntüsü gibi güzeldir ellerine sağlık

lavantin dedi ki...

Kabak sevdigim tariflerden, eline saglik.
Anne olmak cok farkli. Dünya'ya bakisimin bu kadar degisecegini söyleseler inanmazdim.
Muhabbetle...

Haydi mutfağa dedi ki...

http://haydimutfaga.blogspot.com/

bloğumda ödülünüz sizi bekliyor ( yeni bir mim)

hayırlı akşamlar

Melek* dedi ki...

ablacım Cuman Mübarek olsun

lavantin dedi ki...

Merhaba, adres degisikligini bildermek istedim. Artik bana bu adresten ulasabilirsiniz: http://lavantin.wordpress.com

Sevgiler...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

soğuk ve karlı bir ankara sabahından sıcacık günaydınlar ellerinize sağlık canım sevgiler

SENABERA dedi ki...

Merhaba bloğumda ödülünüz var...

Sevgiler....

hayatcemresi dedi ki...

s.a.hayat ne yemekten ,ne de sadece elişinden ibaret...hem bunları hemde hayatı ,insanı ilgilendiren herşeyi birbirimizle paylaşabiliriz.
bu güzel kabak yemeği paylaşımınız için de teşekkürler,kolay ve farklı bir tarif,elinize sağlık.
Allah'a emanet olun,sevgilerimle...

Zarpandit :) dedi ki...

ay bu kayıklardan bizim yurtta yapsa keske..

yemege iniceğim cok mu belli oldu :))

edaca30 dedi ki...

bana cok degısık geldı mutlaka denıcem cok lezız gorunuyo paylasım ıcın tesekkurler

Papatya Prenses dedi ki...

Kabağı ben de çok severim. Bu tarifi de sucuksuz olarak deniycem inşallah:) Malum diyeT:)
Ellerine sağlık canım..

angel dedi ki...

selam...değişık ve guzel bır tarıf.ellerınıze sağlık...

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Arkadaslar,
Ugrayip yorum biraktiginiz icin tesekkurler. Bu aralar bir saglik problemi nedeniyle yazamiyorum, ins kendimi daha iyi hissedince yine buradayim.
Sevgiler

karakazandan dedi ki...

Bir kabak sever olarak güzel bir tarif,ve görüntü süper.Eline saglik canim,ayrica gecmis olsun Allah acil sifa versin ins cok önemli birsey degildir.

Selamlarimla,Serap.

ilker'in mutfağı dedi ki...

Canım bir bakıma doğru söylüyorsun,ama bu yemekler ve sofralar değilmi bizleri bir araya getiren.Yemek bahane:)))
Ellerien sağlık.Sevgiler...

zehra dedi ki...

sızı yenıden gormek ne guzel bu arada tarıf cok lezzetlı gorunuyor ellerınıze saglık

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Yemek değil midir ki en zor rollerde, dekoru şenlendirip sahneyi icrayı kolaylaştıran :)
Ellerine sağlık
Sevgiler...

Betul dedi ki...

Nurgulcugum,
Ne zamandir takip edemiyordum mesajlari..Tam anlayamadim da okuyabildiklerimden.. Endiselendim cok .Bana musait oldugunda telefon numarani yazar misin? Senin sesini duymak isterim.

karakazandan dedi ki...

Gül bahçesine girenler gül olmasalar da gül kokarlar. Kainatin en güzel gülünün kokusunun üzerinizde olmasi temennisiyle... Iyi Kandiller..

armina dedi ki...

Her tomurcuk yeni bir gülün, her gül yeni bir baharın, her kandil yeni rahmetlerin habercisidir. Rahmet ve mağfiret dolu kandil geçirmeni dilerim.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

selamlar. şimdi bu tabak benim yanımda olsa 2 saniyede mideme inerdi. ellerine sağlık:)

Bir Anne dedi ki...

Afiyet olsun sayin Deli:)))