02 Mayıs 2009

Aşure Salatası

Yine uzun süren bir aradan sonra burada olmak güzel. Bu kış her zamankinden daha yoğun ve hareketli geçti. Yaklaşan yazla birlikte dönem sonu etkinliklerimiz artsa da, paylaşılası birikimlerin en seçmesinden seçilen bir kaç kare ile kaldığımız yerden devam edelim istiyorum.

Bu kışı benim için en verimli kılan İmam Nevevi Hazretlerinin Riyazü's Salihin adlı hadis kitabında yer alan İncileri ipe dizmek maksadıyla yapılan haftalık buluşmalar, çalışmalar, ezberler, paylaşımlar, öğrenimler, hatırlamalar, tecrübeler, muhabbetler... di.
Yaklaşık altı ayın sonunda biten 1. cilt; 12si arapçasıyla olmak üzere zihinlere ve gönüllere kazınan 65 Hadis; pekişen, yeşeren dostluklar...
Son günkü arapça hadis yarışmamız, kazanılan bir 2.lik, sonrasında o altı ayda yaşanılanların, zorlanılan zamanların, kazanımların, sebeplerinin ve tecrübelerin konuşulduğu bir muhabbet ortamı. O günden bana kalan kazanım çok.
Size sunacağım ise; bu bereketli güne has bir salata; Aşure Salatası. Normalde mütevazi ikramlarla yürütülen çalışmanın sonunda, arkadaşlar; "son gün özel olacak, herkes maharetini döksün" deyip organizeye girişince bana salata yapmak düştü.
Bir gün öncesinde misafir ağırlamış, evdekileri tüketmiş, alışverişe de zamanı kalmamış Bir Anne ne yapsın;
  • acaba ne var evde deyip, araştırınca bulduğu bir bardak ince bulguru kaynar suda ıslattı
  • içine evde ne yeşillik varsa; nane, maydanoz, marul, azar azar doğradı
  • bir kutu nohut, bir kutu meksika fasulyesi, bir kutu mısır konservelerini süzüp karışıma ekledi
  • bir kaç dilim turşu,
  • biraz tuz, karabiber, zeytinyağı,
  • bolca çörek otu, kimyon ekledi

Teşbihte hata olmazsa eğer Nuh As. ın gemisinde arta kalanlarla pişen mübarek Aşureyi hatırlattığı için adına da Aşure Salatası dedi.

Afiyet, şifa olsun...

14 Yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

Ne kadar güzel kazanımlar bunlar. Rabbim kabul etsin ve unuturmasın..

Salata da enfes görünüyor gerçekten.

Ellerinize sağlık..

Bir Anne dedi ki...

Amin Papatyam, Amin...

zehra dedi ki...

GENE NE GUZEL YAZMISSINIZ
SALATA COK GUZEL GORUNUYOR

muko dedi ki...

öncelikle 2.cilik için tebrik ediyorum ve ne güzel çalışmalr bunlar ,rabbim her isteyene nasip etsin...

salatada harika görünüyor ellerien sağlık...

sevgileirmle.

lavantin dedi ki...

Rabbim ögrendiklerini bereketli ve hayatinin icine katanlardan etsin.
Sana imrendim. Benim su an icin öyle bir sansim yok ve gidenlerin arakasindan dua etmekle yetiniyorum.
Salatan da cok güzel, ellerine saglik...

gülizar dedi ki...

Uzun bir aradan sonra seni görmek çok güzel,hadis yarışmasındaki 2.lik içinde tebrik ederim.Güzel bir hafta dileğiyle..

Rabia Yener dedi ki...

Nurgulcum,demek ki saliha hanimlar her alanda basarili oluyorlar.Hem hadis yarismandan oturu,hem de buldugun zekice tariften dolayi ayrica tebrik ederim seni.Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Cok tesekkurler Zehracim,

Amin Mukocum, istemek ve gayret gostermek lazim. Rabbim butun zorluklari asan kilar ondan sonra ins. Sevgiler.

Canim, Lavantin, ins Rabbim sana da firsatlar cikarsin, ilimle mesgul olmak dunyanin en karli isi gercekten. Ama bence endise etme, icinde o istek oldukca, daha guzellerine nail olacagina eminim. Muhabbetle,

Gulizarcim, burada olmak beni de memnun ediyor ama, her zaman firsat bulamiyorum maalesef. Cok tesekkur ediyorum ilgin ve destegin, guzel sozlerin icin.

Rabia ablacim, sonsuz tesekkurler. Ins Rabbim etrafimizin sandigi gibi eylesin bizi. Amin...

şengül dedi ki...

az etmek ve başarmak çok güzel okurken senin için çopk mutlu oldum keşke bizlerde senin gibi öğrene bilsek canım tebrik ve takdir ederim seni
anneler günün kutlu olsun canım.

Yaren dedi ki...

Güzel yazilarin icinn öncelikle tesekürler canim.Salatanda harika görnüyor.Ayrica bannerine ne oldu,sayfanda göremedim? Eger olmadiysa ,arkdaslardan yardim isteyebilirim.Sevgiyle kal.

Melek* dedi ki...

ablacım güzel ve farklı bir salata olmuş ellerine sağlık. aktivitelerinizde güzl maş ablacnım Allah her günümüzü dolu dolu geçirmemizi nasip etsin. iki günü bir olanlardan olmayalalım inş.

Bir Anne dedi ki...

Sengulcugum,
Eminim istersen basarirsin sen de, tesekkurler ugradigin ve yazdigin icin canim,
Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Yaren, takibin icin tesekkurler canim. Ben o isi beceremedim. Sana da bir daha sormaya cekindim acikcasi, oyle cok rahatsiz etmistim ki seni.
Cok tesekkur ediyorum ugradigin icin.

Bir Anne dedi ki...

Amin Melekcim,
Ins canim, o guzel dileklerinin aynini ben de senin icin diliyorum.
Sevgiler