15 Haziran 2009

Tatilden Hemen Önce

Artık uzun aralar vermeye o kadar alıştık ki, klasik girişimi yapmak biraz fazla klasik olacak:) Uzun bir aradan sonra yeniden buradayız demek yerine, kısa bir girişle buradayım desem daha yerinde olacak galiba, ne dersiniz.

Bazen diyorum ki kendi kendime; "bunun günlükle ne alakası kaldı, aylık, hatta yıllık bile denilmeyi hak ediyor aslında". Bazen de "sen artık bu işi yapamıyorsun, bırak peşini" dediğim oluyor. Bu ikinci düşüncem, sonra bir başkasıyla çatışıyor; "olur mu hiç öyle şey" diyor muhalif olan, "bu vesile ile dünyanın dört bir yanından tanıştığın insanları nasıl unutursun, hem paylaşmanın lezzetini de yabana atıyorsun bak, takipçilerini ihmal ettiğin yetmiyormuş gibi... cık cık cık" diye bana kafa tutuyor üstüne üstlük.
Eh, bana da boyun eğmek düşüyor, sanırım haksız sayılmaz bayan muhalefet:)
Hadis yarışmasından sonra biraz duruluruz sanarken, önemli bir olayı unuttuğumu sonradan anladım: SBS yi. Kızıma göre açılımı Sana ne Benim Seviyemden olan, yarışlar disizinin bu ilk basamağı bizim için kolay atlatıldı şükürler olsun. Baksanıza unutuyorum bile:)
Öyle çok hırslı Bir Anne değilimdir zaten, sağolsun kızım da zorlamadı bizi. Sınav salonuna girerken hızlı atan bir minik yürek, minik ceylanının büyüdüğünü görerek gözleri yaşaran Bir Anne, her zamanki gibi soğuk kanlılığıyla "ne var bunda ağlayacak" diyen bir baba, eve gelir gelmez kardeşinin netlerini heyecanla heseplayan bir abi olarak atlattı bizim takım bu yarışı.
İşin tuhaf yanı; bizim ülkeden bu sınavlar kalksa, biz neyle heyecanlanacağız artık bilemiyorum. Ucuz ama kaliteli dersane ara, aylar boyu dersane kapılarını aşındır (benim kızım gitmedi dersaneye), psikologlardan tavsiyeler al, son hafta çocukların en olmadık isteklerine boyun eğ, onları şımart, son bir kaç gün gez, toz, eğlen, stres at, geceden kalem, silgi, photo ID, giriş belgesi, çikolata, şekerleme, su vs hazır et (sanki pikniğe gidiyoruz:), sabah ailecek yola koyul, park yeri ara, koştur koştur salona git, evladını sanki cenke yollarmışcasına dualarla, kucaklamalarla sınava gönder... Hayatımızın bir parçası olmadı mı bu yazdıklarım? Ve hadi itiraf edin, benimsedik de. Diyorum ya, bunlarsız biz yarımız vesselam:)
SBS bir şey değil, bu çocukların önünde daha ne sınavlar var. ÖSS veya adı her olarak değişecek o büyük sınavdan bile çok daha büyük sınavlar atlatacak bu yavrular. S leri bir kenara bırakıp asıl hayat imtihanına hazırlamalı onları. Yoksa onlardan önce biz sınıfta kalırız, benim de korktuğum bu...
Herkese iyi tatiller. Tatil hediyem de, kızımın süslemeleriyle renklendirdiğimiz pastamız. Eh, bir SBS li olarak bu yazıya da ancak onun mahareti yakışırdı değil mi ama?
Ağzınızın tadı eksik olmasın efendim...
Bir dahaki sefere kadar muhabbetle kalın.

12 Yorum:

ferahfezaaa dedi ki...

çok güzel bir pasta olmuş ellerinize sağlık efendim, o yanındaki hamurumsu ekmek gibi şeyler ne acaba? merak ettim:)

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Şu sıra ilkokul, ilk/öğretmen arama telaşesindeyken, çocuğun mu var gerilimin var zihniyetindeyken yazını okudum da dedim daha neler olacak nelerr Burcu diye :)) Eğitim sistemimize hep senin gibi, sizin takım gibi bakabilirim umarım. Zira ilgisiz anne ile hırslı anne arasında gidip geliyorum bugünlerde. Çok güldüm SBS nin açılımına :))
Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Evet evet iyi tatiller! Tüm ana babalara, öğretmenlere ama en başta bütün yıl çabalamış tüm öğrencilere.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

Sofranız afiyetli, paranız bereketli, kararlarınız isabetli, yuvanız muhabbetli, kalbiniz merhametli, bedeniniz sıhhatli, dualarınız kabul olsun, kandiliniz kutlu olsun.

Bir Anne dedi ki...

Merhabalar,
Ferahfeza, onlar kedi dili...

Burcucum, sen yine de ilgisiz anne olma. Ben de yazimi okuyunca sonradan farkettim, cok umursuz bir anne gibi yazmisim:) Ama tabi bu olaylardan sonra yazilmis bir yazi. Yasarken hic de oyle olmuyor:))))

Tesekkurler Tijen...

Amin, Rumeysacim, senin de kandilin mubarek olsun canim.

öznur dedi ki...

harika görünüyor pastanız(bizde isterdik ama bi dahaki sefere artık)
pastanın yanındakiler kedi dili bisküvi sanırım.ben cevaplamış olayım:))

Bir Anne dedi ki...

Size ozel yapariz Oznurcum:)
Cevap icin de tesekkurler:))
Sevgiler

armina dedi ki...

Ellerin semaya, dillerin duaya
Gönüllerin Mevlaya,
Yöneldiği bu mübarek gecenizi kutlar
Hayırlara vesile olmasını dilerim...

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Başlamıştım okumaya bir baktım SBS diyor. SBS mi kaldı ya derken tarihe bir baktım 15 Haziran. Olmuyo ama böyle :) Yazalım biraz :)

Bir Anne dedi ki...

Bence de olmuyor Recep Hilmi:) Ah bir zaman ayirabilsem.
Buraya ayiramadigim zamanlarda ne mi yapiyorum:
www.akwa.us editorlugu:))

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

"Kotku"?

"Zahid Kotku" mu?

Bir Anne dedi ki...

Evet, Merhum Mehmed Zahid Kotku Rh.Aleyh.