29 Eylül 2009

Trabzon'un Neyi Meşhur

Ana memleketim Tokat'ın meşhurlarını yazdığım günden beri baba vatanına ihanet etmiş gibi hissediyor, fırsat kolluyordum hakkında yazmak için. Bu yaz Trabzon' yaptığımız tadına doyulmaz ama maalesef kısa süren seyahat bunun için iyi bir vesileydi ama, günlüğüme yansıması biraz zaman aldı. İyi de oldu aslında, babamların gelirken yüklenip getirdiklerini de görüntülemiş oldum böylece.
Benim gördüğüm, bildiğim, hatırladığım Trabzon'u sizinle paylaşmak istiyorum. Fındığı, tereyağı, fasulyesi, Sümelası, Uzun Gölü, Sürmenesi, Hamsi Köyünün sütlacı, Atatürk köşkü, keşanı, bakır işleri... zaten bütün dünyanın bildiği güzellikler. Sizden de rica ediyorum, varsa başka bir bilgi bu güzel şehirle ilgili bildiğiniz, lütfen eklemeyi ihmal etmeyiniz.
Keyifli seyirler...

15 Yorum:

muko dedi ki...

Babam karedenzili fakat kocaelide doğmuş büyümüş lakin bend eöyle,ama karedenizi hiç görme şansım olmadı,en çok görmek istedğim yerlerin başında geliyor...

Fotoğraflar ise harika çok güzel yerler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

tel peyniri tabiki;)

Bir Anne dedi ki...

Mukocugum, aslinda biz de ayniyiz. Benim babam da Trabzonlu ama ben Izmir'de dogdum buyudum. Trabzona da 3-4 kez ancak gitmisimdir. Ama Izmirliyim demem hic bir zaman, ben Trabzonluyum:))

Evet ya Papatya, tel peyniri, bizim tabirler minzi:))

annecik dedi ki...

yayla şenlikleri-yayla çicekleri-peşdalami-hamsi ,kemençe, horon ,trabzonspor ,ekmeği ,kolbastısı

Leyya dedi ki...

merhaba sevgili bir anneee:))valla trabzonla yakın uzak bir akrabalık bağım olmadıgından işi ehillerine bırakıyorum:)ama görmüşlüğüm var şükür:))hakikaten güzel diyar.akwa ile ilgili çalışmaları ancak gördüm ne güzel.beni sorarsan dünya kaçıyor ben kovalıyorum...hala ebelemişliğim yok :) selamlarımı gönderiyorum.

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Annecik, horonuun, hamsinin ve ekmegin fotolarini ekledim saniyorum, o yuzden kaynadilar. Ama kolbasti tamamen uydurma. Genclerin yeni cilginligi bence. Tesekkurler katkinizdan dolayi...

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Leyya, ebelik sobelik hep ayni, bizde de, kolay gelsin sana. Sevgilerle...

sumesev dedi ki...

sevgili Anne;
Bize geçen sene nasip oldu Karadenizi görmek.Karadenizi gördükten sonra seyretmek çok daha güzel.Teşekkürler.İnanın memleketinizi kıskandım.Eşim ve Ben uzun zamandır gitmeyi düşündüğümüz karadeniz bizi büyüledi.Her şey Bütünüyle güzel.Deniziyle,dereleriyle doğasıyla,lezzetiyle insanlarıyla hoş görü ve alakayla.Anlıyacağınız bu tatili bir kere daha yapmayı düşünüyoruz.
Çok şükür allaha kazasız,belasız tatil oldu bizim için.sumesev

öznur zeybek dedi ki...

Ben tadını hiç sevmesemde;Karayemiş var birde dimi?Benim için kaşar minzi ve tereyağı bir numara:)

Esma dedi ki...

resimlere hasretle baktim nurgul ablacim, bende bir rizeli olarak koyumuzu o kadar ozledim ki, trabzonla yanyana zaten, neredeyse hemsehri cikacakmisiz :)

Bir Anne dedi ki...

Karayemisin o butuk tadindan ben de cok hoslanmasam da, bahsetmeliydim, sagol hatirlattigin icin Oznurcugum:))

Esmacim, hemserim:))

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Sumesev,
Karadeniz gezinizin guzel gecmesine sevindim. Ugrayip katkida bulundugunuz icin de cok tesekkurler.
Sevgiler

Handenur dedi ki...

S.a. ziyaretinize ve değerli yorumunuza teşekkür ederim,
Trabzon yazısını görünce bu başlığa yazmak istedim, benim de babam Trabzonlu her sene gidip 20 gün kadar kalırız, sizin de gidip görmeniz ne güzel. yemekleri bazılarının damak tadına uymuyor ama alışmış olanlar için bağımlılık yapıcı diyebilirim :)

Allah haccınızı kabul etsin, bizlere de o kutlu mekanların havasını solumayı toprağına aya basmayı nasib etsin inşallah girişte bu manzarayı görünce çok duygulandım.....

Bir Anne dedi ki...

As, Sevgili Handenur, siz de bana hosgeldiniz:)) Trabzonun tadlari konusunda haklisiniz, guzeldir bizim memleket vesselam.
Guzel dualariniza amin diyor ve ekliyorum; ins siz de gider, o Kutlu Mekana yuz surersiniz.
Selametle

beste dedi ki...

Merhabalar,bir gidemedim Trabzon'a sayenizde guzelliklerini gormus oldum:)