07 Ekim 2009

Erikli Tart

Yine bir kurtarma operasyonu. Bu sefer rağbet görmeyenler, haftalar önce aldığım mürdüm erikleri. Artık yumuşamaya başlayınca, onları da allayıp pullamak görev oldu, bakın sonuç nasıl oldu:

Erikli tart için gerekli malzemeler:
Erikli sos için:

  • yarım kilo kadar mürdüm eriği
  • 1 kaşık nişasta
  • 2 kaşık toz şeker
  • 2/3 bardak kadar dövülmiş ceviz içi

Tart hamuru için:

  • 125 gram tereyağı
  • yarım paket kabartma tozu
  • 3 kaşık toz şeker
  • 1 yumurtanın akı (sarısını yüzüne süreceğiz)
  • Aldığı kadar un

Üst hamur için:

  • 1 yumurta
  • 2 kaşık su
  • 2 kaşık kadar tereyağı
  • 1 veya 1.5 bardak un

Önce erikli sosu hazırlayalım:

Mürdüm eriklerimizi güzelce yıkayıp çekirdeklerini çıkaralım ve ezici yardımı ile püre haline getirelim. Püreden iki kaşık kadar alıp nişastayla karıştıralım. Nişastasız püreyi ocağa alıp pişirelim. Pişmesine yakın nişastalı püreyi ocaktakinin üzerine yavaş yavaş ekleyelim ve koyulaşana kadar ocakta tutalım. İyice koyulaşınca ocaktan alıp hafif ılınınca cevizleri ilave edelim.

Gelelim tart hamuruna:

Ben bir sıra gözetmedim açıkcası, malzemeleri derin bir yoğurma kabına alın ve güzelce yoğurun. Streçleyip buzdolabında yarım saat kadar beklemeye alın hamurunuzu.

Üst hamur için, yine benim usul, sıra filan gözetmeden malzemeleri alın kabın içine (unu eleyin filan derler ama, siz bilirsiniz tabi, ben elemedim:)) Bu hamuru da dolapta biraz dinlendirin.

Sonra, ilk hamurunuzu tart kalıbınızın büyüklüğünde açın. Kalıbı yağlayıp hamurunuzu güzelce yerleştirin içine.

Erikli sosu, hamurun üstüne boca edip üst hamuru da çıkarın dolaptan. Onu da açın ve ister ince ince kesin, ister şekilli merdaneniz varsa, onunla şekilli kesin, tartın yüzüne yakışır hale getirin bu hamuru da.

En üste başta ayırdığımız yumurta sarısını sürüp orta hararetli fırında yüzü kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyetle yiyin efendim, ağzınızın tadı hiç eksilmesin...

5 Yorum:

Leyya dedi ki...

vaff:))ben de gidip dondurucudaki mürdümlere mi el atsam ne:))eline sağlık arkadaşım enfes görünüyor.

sağlıkla gidin gelin inşllh o beldelere. bizden de selam götürün olmaz mı?iyiyim hamdolsun korku belası abartmışım,benimki timsah gözyaşı gribiymiş:))

Bir Anne dedi ki...

timsah gozyasi gribi ha? Guzelmis:))

angel dedi ki...

uzun bir aradan sonra selamm nerlerdesinn???

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

bence çoook başarılı bir operasyon olmuş.ellerine ssğlık.:)

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Semracim:)