12 Aralık 2016

Ispanakli Cannelloni Dolmalari




Italyan makarnalari unludur bilirsiniz. Bu da onlardan biri iste. Cannelloni (buyuk boru) veya Manicotti (kol) adiyla anilan bu makarna cesidi ici doldurulup firinda borek gibi pisirmek icin cok ideal. Sozu fazla uzatmadan nasil yaptigimizi anlatalim. (Gerci ben tarifi kutunun uzerinden okudum, sonra da her zamanki gibi aklima yatmayan malzemeleri koymayip, kendimce bazi eklemelerde bulundum ama, olsun:)

Malzemeler:


  • Bir kutu Cannelloni makarna

  • Ispanak

  • Ricotta (Lor)peyniri

  • Kuru Sogan

  • Parmesan veya rendelenmis kasar peyniri

  • 1 yumurta

  • Salca

  • Tuz, baharat

Yapilisi:

Kuru sogani dograyin, biraz zeytinyagi ile tavada kavurun. Yikanmis ve dogranmis ispanaklari soganin uzerine ekleyin. Birlikte kavurun. Tuzunu ve arzuya gore baharatini ilave edin.Buyukce bir kasede kavrulmus ispanak, peynir ve yumurtayi iyice karistirin.

Sosu icin de ayri bir tencerede biraz zeytinyagi ile salcayi kavurun. Uzerine su ekleyin. Tuz, kirmizi biber ve kekik ilave edin. Makarna ile iyi gider diye dusundugunuz diger baharatlardan da ilave edin. (Benim bu baharatlar konusunda hic kuralim yoktur. Hangisini severseniz katin derim sahsen)

Ispanakli karisimi makarnalarin icine doldurun. Benim kullandigim markada onceden haslamaya gerek yok dedigi icin makarnalari hic haslamadan doldurdum. Uzerine dokecegimiz sosla makarnalari islaniyor ve firinda pisiyor, haslamaya gerek kalmiyor. Yalniz makarnalari doldururken biraz hizli olmaniz gerekiyor, yoksa makarnalar icleri dolunca yer yer catlayabiliyorlar. Hemen doldurup sosunu dokerseniz makarnalar islanacak catlamayacaklardir.

Doldurdugumuz makarna rulolarini yagladiginiz firin tepsisine dizin. Sosu makarnalarin uzerine gezdirin. Yalniz sosunuzun biraz suluca olmasi lazim, yoksa makarnalar kuru olurlar. (Olcu veremiyorum, genelde hep el ve goz olculerini kullandigim icin ve yaparken de not almadigim icin, bu sefer de boyle oldu, kusura bakmayin)

Sosun ustune de parmesan veya kasar peyniri rendesi serpin. Aslinda peynir olmadan da olabilir, size kalmis. Ben bu parmesani o kadar cok kullaniyorum ki, neredeyse butun firin yemeklerinde diyebilirim.

Firinda yuzu kizarincaya kadar pisirin. Afiyet olsun.

Not: Ic olarak kiymali ic de yapabilirsiniz ve

8 Yorum:

Ayşe dedi ki...

Sevgili "Bir anne" Merhaba:)
Sizi tanımak ne güzel..Maşallah çok dolu, güzel ve faydalı bilgiler içeren bir blogunuz var.
Bu makarnalar ne kadar güzellermiş, hiç görmemiştim ben. Sunumdaki görüntüsüde göze çok hitap ediyor. Bulabilirsem buralarda bende tarifi denemek isterim. Ellerinize sağlık..
Sevgilerimle...

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Ayse,
Hosgeldin, makarnalari bulursun ins. Guzel yavrularina pisirirsin, seveceklerine eminim. Sevgilerle...

AYSEL dedi ki...

Nurgül'cüğüm bu makarna çok değişik ve şık olmu. Ankara'da vaemı bunlardan? Ayrıca yaparken haşlamıyorsun değil mi? Canım ellerine sağlık katıldığın için de teşekkürler. Sevgiyle...

Bir Anne dedi ki...

Aysel' cigim, gec cevap icin kusura bakma canim,
Bu makarnadan Ankara' da bulamadim henuz, arama calismalarim devam ediyor ama:) Fransa'dan bunlar.
Ustelik yaparken de haslanmiyor, o yuzden epey kolay da oluyor yani:)
Canim benim, yeniden tesekkurler bu guzel etkinlik icin...

guler85 dedi ki...

ben bunu ingilterede hazır dolmuş olarak buldum da, şöyle Türk usülü nasıl pişirilir diye düşünüyordum :)
Ramazan çıkmadan denerim heralde :)

Bir Anne dedi ki...

Denerseniz afiyet olsun sayin guler85:))

Adsız dedi ki...

merhaba:):.ben de dün arkadaşım vasıtası ile kıymayla doldurulmuş cannelloni makarnası yedim..kendisi italyadan getirmiş..bencce de harika bi tat...fakat ankara da arama çalışmalarınız ne sonuç verdi diye merak ettim :):):.ben de alıp yapmak isterim :)
şimdiden sağolun..kolay gelsin hoşçakalın..
MERVE T.
ANKARA

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Mervet T. Afiyet olsun:))
Yanlis hatirlamiyorsam Panor Kipa'da (baska yerde var mi Kipa bilmiyorum ama, neyse:)) vardi. Birde Metro da olabilir, gordugumu hatirliyorum, size yanlis bilgi vermeyeyim. Ama hic alip yapmadim.
Size kolay gele, bulursaniz haber edin, bulamazsaniz da edin, ben size buradan gondereyim :)) (USA'den:))
Selamlar